Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Nazwa Wydawanie dowodów osobistych
Opis Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych ( Dz. U. z 2010r. Nr 167 poz. 1131 z późn. zm.) oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 stycznia 2015r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postepowania w sprawach wydania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu ( Dz. U. z 2015r. poz. 212).
Miejsce Urząd Gminy Jasienica
43-385 Jasienica 159
Informacja Referat Organizacyjny i Spraw Społecznych   - pok. 001
Alicja Cebulak
tel. 33/472 62 01
fax: 33/472 62 62
Wymagane dokumenty: Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się w organie dowolnej gminy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Załączniki do wniosku:
1. Kolorowa fotografia osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego o wymiarach 35x45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowująca naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami.
Wyjątki:
- osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami (załącza orzeczenie o niepełnosprawności),
-  osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny (załącza zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej).
Fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku.
2. Do wglądu dowód osobisty lub gdy osoba nie posiada dowodu osobistego ważny paszport lub inny dokument ze zdjęciem.
Termin załatwienia sprawy: do 30 dni.
Uwagi: Wniosek składa osoba ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego, z wyjątkiem:
1)   osoby małoletniej, której do ukończenia 18 roku życia zostało więcej niż 30 dni, w imieniu której wniosek składa jeden z rodziców lub opiekun prawny;
2)   osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską, w imieniu której wniosek składa jeden z rodziców;
3)   osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielską, w imieniu której wniosek składa opiekun prawny;
4)   osoby ubezwłasnowolnionej częściowo, w imieniu której wniosek składa kurator.
Złożenie w siedzibie organu gminy wniosku o wydanie dowodu osobistego osobie nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych wymaga jej obecności przy składaniu wniosku; wyjątek stanowią osoby, które nie ukończyły 5 roku życia.

Wniosek należy drukować DWUSTRONNIE.
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2017-09-04 11:33:05
Data utworzenia 2006-08-23
Data udostępnienia 2006-08-23 09:44:38
Osoba odpowiedzialna Grzegorz Marsowicz
Udostępnił Barbara Tatoń